❤ Fairy Land ❤
About Me Entry Contact Me Blogskin

pahit , masam , kelat , masin , tawar !
Khamis, 31 Januari 2013 • 5:14 PG • 0 comments
Khamis   31.1.2012

Assalammualaikum :)




hai hai ! setelah sekian lama mendiamkan diri tanpa mengupdate blog , baru harinie aku sempat nak update . ahhaii . macam ada orang tunggu jee kau update . ayat nak bajet jee . haha ! :D
entry yang lepas , aku cerita pasal mula kerja . entry harinie pulak , pasal berhenti kerja . 
apa ? tak percaya aku dah berhenti ? percayalah sayang :p

aku berhenti atas beberapa faktor sebab musabab yang menjadikan aku nekad nak berhenti . kalau aku bgitawu mesti , korang akan fikir aku nie manja laa , gedik laa , ngengada laa . haa , cakap laa apa lagi kan . dipersilakan sangat ! kau tak alami apa yang aku alami , jadi kau takkan faham apa yang aku rasa . oke ? 
so , scroll ke bawah kalau nak tawu faktor2 aku berhenti .


-
-
-
-
--
-
-
-
bawah lagi sikit :p
-
-
-
-
-
-

-

-
-
-
-
-
sebab pertama :
balik kerja yang sangat lambat . semalam aku kena balik pukul 10 malam . bayangkan laa . masa masuk kerja dulu , dijanjikan balik 5setengah petang . haa , 5setengah laa sangat kan . ibu pun bising jee sebab balik lmbt . balik kerja , badan semua sakit . penat gilaa ahh . 


sebab seterusnya :
nie merupakan sebab yang jadikan aku betul2 nekad nak berhenti . sikap manusia yang bekerja kat tempat kerja tuu . ada dua orang yang perangai dia , hmm . tktwu laa nak kata apa . kalau nak gurau pun agak laa kan . tak semua benda boleh bawak bergurau . antara peristiwa yang melibatkan mereka ialah  :::::


kak misha (bukan nama sebenar)     
arituu , waktu tuu pagi lagi , dalam pukul 9pagi . tengah aku buat kerja , kak misha tetiba tanya camnie :

kak misha : tak penat ke kau ?
aku : tak *geleng kepala*
kak misha : haa , kerja laa kau sampai mati kalau camtuu .

raja segala kurang ajarkan ayat dia ? agak laa weii nak cakap tuu . still pagi , baru masuk kerja takkan dah penat . fikir logik laa . ada otak , ada akal , guna ! jangan nak main tibai jee cakap . bnyk lagi dia buat , tapi malas aku nak cakap . pi lantak dia laa kan . dengan kawan , dia cakap elok jee . dengan budak baru , nak marah jee kerja . apa kau fikir aku tak tawu nak buat kerja ?! nak marah tuu agak laa . buat benda betul kena tegur , itu tegur , ini tegur . semua salah kat mata dia . dia jee laa betul . mentang2 , dah dua tahun kau kerja kat situ . jangan nak berlagak sangat laa . lepasan SPM jee kot kau . bukan ada phD pun . takpayah nak belagak macam kau tuu bos ! kak , takde manusia yang sempurna dalam hidup nie laa ! :/



manusia kedua : mila (bukan nama sebenar)
mila nie budak sebaya aku . sama sekola STMI . tapi dia kelas apa entah . aku lupa . yang pasti bukan kelas syafii , bukan kelas maliki , bukan kelas hanbali . dia nie , semua apa yang dia cakap agak menyakitkan hati . peristiwa yang memang buat aku nak berhenti berpunca dari dia . 
semalam , but aku ada orang amik a.k.a hilang . but ? tktwu ea but tuu apa ? alaaa , kasut yang macam phua chu kang tuu . tapi yang aku pakai nie tak laa warna kuning . warna putih . tapi dah tak berapa nak putih laa . haha :p


aku : ishh , but aku hilang lagi *sebelum nie pernah hilang jugak* 
mila : kau nie zatie bermasalah betul laa .


ya Allah . apa kau rasa kalau ada orang cakap camtuu kat kau ? bukan salah aku but tuu nak hilang . ibu ayah aku pun tak pernah cakap yang aku nie bermasalah . sriyes aku rasa macam terus nak nanges taim tuu . kenapa cakap cmtuu ? agak laa wei . even kau fikir itu satu gurauan , agak laa kan . ehh mila , cuba kalau aku cakap macam tuu kat kau , kau kecik hati kan ? so , fikir sebelum cakap . jangan nak main terjah jee . aku benci dengan org macam kau . benci ! 

lepastuu semalam , aku bawak bekal . bawak kuih jee . 2 karipap . 2 pau goreng . taim rehat tuu , mila tanya aku bawak apa . then dia bukak plastik kuih aku nak tengok , terus dia amik satu karipap , terus dia gigit dengan nikmatnya tanpa cakap yang dia nak satu . hukk . bayangkan laa weii T_______________T
kalau nak cakap laa , jangan main amik jee . aku bagi laa kalau kau mintak .

nie mungkin oke lagi , yang tak oke , harinie . hari last aku kerja . aku bawak bekal yang sama macam semalam sebab ibu tak masak . taim nak makan tuu mila tanya aku bawak apa . aku cakap laa kuih . then dia bukak plastik tengok , then dia cakap ,


"kau nie asyik bawak kuih yang sama jee , bosan aku tengok"

dia cakap camtuu sambil amik karipap satu . terus dia makan . ya Allah . tadi dia kata bosan , tapi dia makan jugak . tak cakap lagi pulak tuu . kalau aku tampar dia lelaju boleh kan ? taksalah kan ? tolong laa weii . jaga budi bahasa . apa yang kau buat semua aku diam kan jee weii . sebab apa ? sebab nak jaga hati kau , even hati aku dah macam tersiat rasanya . bnyk weii bnde kau dah buat kat aku . kau selalu kutuk aku . bila kau buat kerja lambat , kau suruh tunggu , aku tunggu . kadang siap tolong kau sekali . tapi bila aku buat kerja lambat kau kutuk aku . kata aku macam macam . kau kata aku lembik laa . apa laa . habis kau buat kerja bagus sangat laa . kalau ditengok kan , aku buat kerja lagi bnyk dari kau ! kau tawu berangan jee . eii . geram laa aku .



bnyk lagi kot sebab aku nak berhenti , tapi aku dah lupa . haha ! :p aku berhenti nie pun saing kak ika dengan kak bella . diorang kerja nie pun sebab tengah cuti sem . dah nak balik U , tuu yang diaorang berhenti . lagipun diaorang kata taktahan kerja kat situu , penat laa , balik malam . sama jee sebab macam aku . then diaorang cakap pun gaji tak berbaloi . konon OT tiap hari , tapi gaji , hampehh ! -.-
takramai pun yang tawu aku berhenti , biarlahh diaorang rasa kehilangan pekerja yang berkualiti macam aku nie . haha ! :p 


so , sekarang aku dah BEBAS ! yupp , bebas dari orang yang macam kak misha dengan mila . kalau dengan  lelaki2 yang kerja kat situu , aku oke jee . diaorg pun sporting jee . takkesah laa kan . lelaki2 yang tawu aku berhenti pun cuma abang zack dengan abang bobo . abang zack tawu pun mungkin sebab kak ika yang cakap kat dia kot . yelahh diaorang kan couple ^^ tadi ada gak abang zack tegur aku taim nak balik :

abang zack : ehh , harini last kerja ea ?
aku : ha'ah . *angguk kepala*
abang zack : alaa , tak jumpa laa lepas nie :D
aku : *senyum*
abang zack : bagi laa apa nombor kee :D
aku : mana main dah nombor2 sekarang nie >.<


abang zack tuu sporting gilaa . and yang aku perasan , semenjak akhir2 nie , selalu sangat bersuwit muit dengan kak ika . ahhhaii . comel jee diaorang <3





akhir sekali .
dengan rasminya kini , saya Nurul Izzati binti Mohd Kamal kembali menanam anggur di rumah :p









thnkyou for reading ! tata :)















                                                                                                 


PASTFUTURE
Hello;
Hi *wave hand* i'm zatie . thnkyou for visit :) follow me mybe ? love you ! ^^
Shout !


Memory
Past is past . Life must go on . so , move on :)
  • 6 hari berlaluuuu . . .
  • . . 2 Lelaki . .
  • Sahabat Sejati
  • Teringat . . .
  • Single Or Taken ? O_o
  • Friendship ?
  • Awesome Family
  • Newbie Here

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome