❤ Fairy Land ❤
About Me Entry Contact Me Blogskin

Teringat . . .
Jumaat, 21 Disember 2012 • 11:33 PTG • 0 comments
Sabtu   22.12.2012



Assalammualaikum :)

-
-
-
-
-
*blank kejap . taktawu nk cakap pe :p
fikir . fikir . fikir :D


oke . oke . terus kepada cerita sebenar . kan rabu lepas result PMR baru keluar . then , ada laa terbaca tweet nan status kat fb pasal bebudak PMR nie . pasal result diaorang , present yang diaorang dapat laa . ada yang dapat fone , ada yang dapat DSLR *dapat DSLR nie yang aku jeles*

actually , aku teringat dulu taim amik result PMR .




*mengimbau kenangan 2tahun lepas*





*dlm kereta , taim nak pegi amik result kat sekolah*

  
Ayah : ayah , takharap banyak pun dari kakak , kalau 5A je pun dah oke .
Aku : *diam jee*
Ayah : tapi kalau kakak dapat 8A , setiap 1A  RM50 . tapi kalau 8A laa . kalau tak , takdapat .
Aku : alaa , kalau tak 8 pun dapat laa jugakk .
Ayah : takde . takde . kena 8A jugak baru dapat .
Aku : *hmm , macam susah jee , trial je dpt 2A , ni nk dapatkan 8A*





*sampai sekolah*


takramai lagi yang sampai . aku kan excited nak amik result , bajet datang awal . haha :D
kat sekolah , kawan2 yang dah datang , sibuk takut laa apa . aku diam jee .
watlek , watcool , watpeace :p
mang laa aku takut , tapi aku malas laa nak kecoh2 kan . steady je laa :p
tunggu punya tunggu , akhirnya keputusan keluar .

*dalam bilik mesyuarat , amik result*

Cikgu Suriana : zatie , nah result awq , 8A
Aku : haa ? *terundur ke belakang* yeke cikgu ?
Cikgu Suriana : yee , tengok nie , tahniah .
Aku : terima kasih cikgu *senyum2*

*salam2 cikgu kat situ , pastu keluar dari bilik mesyuarat*





*kat luar bilik mesyuarat*

budak2 dah mula bising . dah ramai yang datang . dapat result tuu aku tak nanges pun . biasa jee . 
*kau mang takde perasaan laa zatie* HAHA ! dulik ape aku :p
apa yang pasti aku puas hati , bukan nak riak , bangga dengan keputusan 8A tuu . cuma dengan result nie , aku dapat buktikan yang aku pun boleh berjaya , pandai macam orang lain  :')
then , dah tanya  result bebudak yang lain , aku pun nak blaa . lagipun ayah dengan ibu tunggu kat luar . kan lelame sangat , marah pulakk :p

sampai depan , ibu dah tunggu depan pagar *katanya risau aku kluar lambat sangat , mana tawu result teruk , takut nak kluar* bhahaha ! sekali tunjuk result , hah ! amik kau :p
yeahh ! and faham2 laa kan , kena peluk laa hapee :D
then , pakat dengan ibu , nak kenakan ayah yang tunggu kat dalam kereta .
*tak derhaka kan  macam nie*


*masuk kereta , ' DRAMA' bermula*

Aku : ayah , macam mane nie ?
Ayah : asal ? 
Aku : tengok nie , habis laa duit ayah nanti  *tunjuk result* . kena bagi RM400 nie $_$
Ayah : *diam sambil tengok2 result*




hahahahahaha ! jahat tak jahat aku . ehh , tapi ayah dah janji , so dia kena la bagi :D
sampai rumah , terus sesiap nak pegi umah nenek aku . sehari sebelum result kluar tuu , moyang aku yang lelaki meninggal . malamnye ada kenduri , so kena laa balik kan ? . then pakat nak kenakan makcik2 aku semua dengan nenek sedara aku . nenek sedara aku tuu ada anak sebaya aku gak . so , dia sesibuk laa nak tawu result aku , dari aku still kat sekolah tadi , ibu kata dia dah call , sibuk nak tawu result aku . haihh , sabar laa -____-"


*sampai rumah nenek aku*


dari dalam kereta lagi , aku dah tersenyum senyum kat ibu . ahhaii , faham laa kan . buat drama lagi >.<
aku baru bukak pintu kereta , nenek sedara aku tuu dah kluar dari rumah , pepanggil aku .
aku pun pegi laa tempat dia tuu . drama pun berlangsung .



Nenek sedara : macamane nurul result ?
Aku : macam mane nie nenek atie ? *suara bebuat nak nangis* :p
Nenek sedara : kenapa nie ?
Aku : habis laa nenek atie . . ibu dengan ayah dah marah gilaa .
Nenek sedara : kenapa ? cuba cakap .
Aku : tengok nie *tunjuk result*
Nenek sedara : *jerit* Ya Allah ! *terus pepukul then pepeluk aku* kau nie nurul , memang kan .
Aku : *gelak je* muehehe :p



masuk rumah nenek aku pulak . yang tadi tuu kat rumah moyang aku . sesebelah je rumahnye . masuk then sesalam semua orang , diaorang tanya result , aku senyum jee . sebab nak pi kenakan makcik aku yang dua orang tuu dulu . cari punya cari rupa2 nya kat dapur , tengah masak . yelahh , dah tengahari *k tetibe rasa lapar* :p


Makcik2 ku : macam mane ?
Aku : habis laa Ma'an , Mai na . . . *buat suara sayu*
MAkcik2 ku : kenapa ? *muke suspen*
Aku : *tunjuk result* 
MAkcik2 ku : hishh , budak nie *amik sudip , kekonon nak pukul*
Aku : *gelak dah macam hapee* >.<


memang ohsemm dapat kenakan diaorang semua :p
hope sangat , result SPM aku pun excellent macam PMR
berharap sangat nak straight A's SPM . aku takharapkan nak hadiah sangat .*even ada laa sikit * tapi yang penting sekarang aku mengharapkan doa dari parents aku , terutamanya ibu , doa seorang ibu kan akan dimakbulkan Allah . aku nak banggakan parents lagi . biar diaorang rasa tak sia2 dengan segala apa yang diaorang dah buat . aku nak dapat kerja yang best2 , gaji besar >.< boleh bantu family kan ? hmm . hope so
 insyaAllah , dengan izin Allah , kun fayakun :')





p/s  :
kepada para penanda kertas SPM kami , silalah murahkan hati anda untuk memberi kami markah bebanyak . kalau susah sangat , turunkan lah gred tuu . baru laa keputusan kami semua awesome2 . buat macam tuu ea , kalau tak . . . . . . .  *asah parang nan gergaji* >.<







-the end-

thnkyou ! :D








PASTFUTURE
Hello;
Hi *wave hand* i'm zatie . thnkyou for visit :) follow me mybe ? love you ! ^^
Shout !


Memory
Past is past . Life must go on . so , move on :)
  • Single Or Taken ? O_o
  • Friendship ?
  • Awesome Family
  • Newbie Here

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome